16 Temmuz 2015 Perşembe

“AKBANK” MARKASININ DEĞERİ 2,5 MİLYAR DOLARI GEÇMİŞ

EGE CANSEN - TEMMUZ 2015 

Her yıl Dünya’nın ve Türkiye’nin önde gelen markalarının değerini gösteren listeler açıklanır. Bu sıralamalar “marka geliştirme” danışmanlığı yapan ticari şirketler tarafından hazırlanır. Bu kabil listeleri hazırlayıp ilan etmenin amacı, danışmanlık firmasının hizmet satışlarını arttırmaktır. “Brand Finance” bu danışmanlık sektörün önde gelen bir kuruluşudur. Bu kuruluşun “Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası-2015” tablosunda Akbank, geçen yıla göre 13 basamak yükselerek 81. sıraya yerleşmiş.

Acaba marka değeri ne demektir? Son tahlilde bunun tek bir anlamı vardır. O da markanın, rakip markalara göre daha fazla “kâr” yaratma kabiliyetidir. Mühendislik açısından birbirinin tıpatıp aynısı olan iki üründen biri, daha yüksek fiyatına rağmen, aynı miktar veya aynı fiyatta iken daha yüksek miktarda satılabiliyorsa, bu ek cironun yarattığı yıllık ilave kârı “markası yaratmıştır” denir. Yıllık ilave kâr, markanın muhtemel ömrü ile çarpılır ve şimdiki değere indirgenirse peşin “marka değeri” bulunur.

Daha kestirme bir yöntem de halka açık şirketlerin, enflasyona göre düzeltilmiş net öz varlık değeri ile piyasa değeri arasındaki farkı hesaplamaktır. Bu da finansal anlamda “marka değeri” demektir.

Bir bankanın marka değeri ise, rakiplerine göre düşük faiz vermesine rağmen, daha fazla mevduat toplayabilmesi sayesinde oluşur. Marjların bu kadar daraldığı bir ortamda bu avantaj yaşamsal öneme sahiptir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder